ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2023-2024

 

Σχολικό έτος

2023 - 2024

Εσωτερικός Κανονισμός

Λειτουργία Σχολικής Μονάδας

3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΟΡΩΠΙΟΥ

 

 

Ταυτότητα Σχολικής Μονάδας

 

ethno

3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ

Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής

Κωδικός Σχολείου (ΥΠΑΙΘ):

0535002

 

Στοιχεία

 

Έδρα Σχολικής Μονάδας (διεύθυνση):

ΑΓ.ΤΡΙΑΔΟΣ & ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ

Τηλέφωνο

210-9656309

fax

210-9656309

e-mail

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ιστοσελίδα:

http://3gym-korop.att.sch.gr/autosch/joomla15/

Διευθυντής Σχολικής Μονάδας

ΜΠΟΥΛΙΕΡΗΣ ΓΑΒΡΙΗΛ

Υποδιευθυντής

ΔΗΜΗΤΡΕΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

ΓΚΙΟΥΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Προεδρείο δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου

ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

 

 

1.    Εισαγωγή

 

1.1.  Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού

 

2.    Λειτουργία του Σχολείου

 

2.1.  Ωράριο-προσέλευση-παραμονή-αποχώρηση

 

2.2.   Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

 

2.3. Απουσίες μαθητών

 

2.4. Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων

 

3. Συμπεριφορά μαθητών - Παιδαγωγικός έλεγχος

 

4. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

 

4.1. Οι εκπαιδευτικοί

 

4.2. Οι μαθητές/τριες

 

5. Σχολικές εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

 

6. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

 

7. Ποιότητα του σχολικού χώρου

 

8. Γενικές επισημάνσεις

 

 

1. Εισαγωγή

 

Το σχολείο αποτελεί έναν ζωντανό οργανισμό και για να λειτουργήσει αποδοτικά χρειάζεται όσο το δυνατόν αρμονικότερη συνεργασία μαθητών/τριών, γονέων και καθηγητών/τριών.

 

Για την επίτευξη αυτού του σκοπού είναι ανάγκη να τηρείται ο παρακάτω κανονισμός.

 

Με τον όρο « ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ » εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Η δημοκρατική οργάνωση της σχολικής κοινότητας προϋποθέτει κανόνες, όρια, κατανομή ρόλων και ευθυνών, ιεραρχική διάρθρωση των μελών της ομάδας, στοιχεία τα οποία συναντάμε στη λειτουργία κάθε δημοκρατικά οργανωμένης ομάδας.

 

1.1. Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου Κορωπίου. Επιπλέον, έχει εγκριθεί από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας, καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης.

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου. Ο Κανονισμός επικαιροποιείται εφόσον χρειαστεί, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

 

Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του.

 

 

2. Λειτουργία του Σχολείου

 

2.1. Ωράριο-προσέλευση-παραμονή-αποχώρηση

 

Α. Το σχολείο μας αρχίζει τη λειτουργία του στις 08:15’ με πρωινή συγκέντρωση και προσευχή και συμπληρώνει τις 7 διδακτικές ώρες λειτουργίας στις 14:00’.

 

Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη της λειτουργίας του, η οποία γίνεται στις 08:15’ με το χτύπημα του κουδουνιού. Κατά τη διάρκεια της πρωινής συγκέντρωσης και προσευχής οι μαθητές/τριες συγκεντρώνονται στις καθορισμένες θέσεις τους ανά τμήμα και συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των εφημερευόντων καθηγητών/τριών. Στη συνέχεια γίνεται προσευχή και όλοι τηρούν κόσμια και αξιοπρεπή στάση.

 

Οι εφημερεύοντες/ουσες εκπαιδευτικοί οφείλουν να βρίσκονται στη θέση τους στις 8:00 πμ.

 

Όλοι οι μαθητές και οι διδάσκοντες/ουσες καθηγητές/τριες της 1η ώρας του ωρολογίου προγράμματος οφείλουν να παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση και προσευχή που γίνεται στο προαύλιο του σχολείου. Απαιτείται επομένως από όλους σεβασμός και κόσμια συμπεριφορά.

 

Το σχολείο μας δίνει μεγάλη σημασία στην πρωινή συγκέντρωση γιατί όλη η σχολική κοινότητα ενημερώνεται για την τρέχουσα σχολική ζωή αλλά και γιατί είναι η στιγμή που όλα τα μέλη του σχολείου βρίσκονται μαζί.

 

Όταν οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς ή συντρέχει άλλος σοβαρός λόγος, μετά από σχετική κρίση της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων οι μαθητές/τριες κατευθύνονται στις τάξεις τους οπότε η προσευχή γίνεται εκεί με τον/τρια καθηγητή/τρια που έχει μάθημα την 1η διδακτική ώρα.

 

Οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν άμεσα και μέχρι τις 8:30 το πρωί το Σχολείο στο τηλέφωνο 2109656309 είτε για την απουσία του παιδιού τους είτε για την καθυστερημένη προσέλευσή του.

 

Β. Οι μαθητές/τριες εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Μαθητής/τρια που αργοπορεί και μπαίνει καθυστερημένα στην τάξη, γίνεται δεκτός/ή, αλλά καταχωρείται σε αυτόν/ήν απουσία από τον εκάστοτε διδάσκοντα. Η αργοπορημένη προσέλευση μαθητή/τριας δικαιολογείται μόνο, λόγω καθυστέρησης των σχολικών λεωφορείων ή έντονων καιρικών φαινομένων.

 

Οι μαθητές/τριες οφείλουν να προσέρχονται χωρίς καθυστέρηση στην τάξη τους και μετά το τέλος των διαλειμμάτων. Τυχόν καθυστερημένη προσέλευση χωρίς σχετική άδεια, χρεώνει τον/την μαθητή/τρια με απουσία. Αν αυτό επαναλαμβάνεται συχνά, θα λαμβάνονται παιδαγωγικά μέτρα.

 

Η παραμονή του/της μαθητή/τριας εκτός της αίθουσας διδασκαλίας ή η έξοδος του/της από τον σχολικό χώρο, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, χωρίς άδεια δεν επιτρέπεται και θα λαμβάνονται παιδαγωγικά μέτρα.

 

Αναχώρηση μαθητών /τριών από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια από τη Διεύθυνση του Σχολείου, δεν επιτρέπεται, παρά μόνο με την έγκριση ή την παρουσία του γονέα/κηδεμόνα ο οποίος θα αιτιολογήσει επαρκώς την ανάγκη απουσίας του/της μαθητή/τριας.

 

Σε περίπτωση κενού κάποιου τμήματος οι μαθητές/τριες διαμοιράζονται σε άλλα τμήματα, τα οποία τους έχουν γνωστοποιηθεί από τη Διεύθυνση του Σχολείου στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Η μη προσέλευση του/της μαθητή/τριας στο τμήμα στο οποίο διαμοιράζεται δεν επιτρέπεται και αν συμβεί, θα λαμβάνονται παιδαγωγικά μέτρα.

 

Τα διαλείμματα δίνουν την ευκαιρία στους μαθητές να αποφορτιστούν από τα μαθήματα, να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους σχέσεις, αλλά και να ικανοποιήσουν τις βασικές βιολογικές τους ανάγκες (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Γι ’αυτό και εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια του μαθήματος δε δίνουν εύκολα άδεια στον μαθητή για νερό ή εξυπηρέτηση άλλης ανάγκης, εκτός αν οι ίδιοι κρίνουν ότι υπάρχει, όντως, αντικειμενική δυσκολία, η οποία θα πρέπει να εξυπηρετηθεί ή αν υπάρχει σχετική ιατρική οδηγία για τον μαθητή/τρια που το επιβάλλει.

 

Το χτύπημα του κουδουνιού για διάλειμμα δε σημαίνει αυτόματη διακοπή του μαθήματος και έξοδο των μαθητών/τριών από την τάξη. Αυτό συμβαίνει με την άδεια του διδάσκοντος.

 

Γ. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών/τριών στους χώρους των γραφείων της Διεύθυνσης και των Καθηγητών χωρίς πρόσκληση από εκείνους.

 

2.2. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

 

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων/ουσών ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

 

2.3. Απουσίες μαθητών

 

Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών ενημερώνονται τακτικά μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κάθε μήνα, για τις απουσίες τους. Η ενημέρωση αυτή μπορεί να είναι συχνότερη σε περίπτωση μαθητή/τριας του οποίου οι απουσίες φτάνουν σε οριακό αριθμό. Και οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών οφείλουν να ενημερώνουν το σχολείο για οτιδήποτε επηρεάζει τη συχνότητα της φοίτησης των μαθητών/τριών και οπωσδήποτε να ενημερώνουν για προβλήματα υγείας, νοσηλεία κλπ.

 

2.4. Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων

 

Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:

 

  • Ιστοσελίδας του Σχολείου.
  • Ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.
  • Τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις.
  • Μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ημέρες και ώρες.
  • email

 

 

3. Συμπεριφορά μαθητών - Παιδαγωγικός έλεγχος

 

Διδάσκοντες και διδασκόμενοι έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις που προέρχονται από τη θέση που κατέχει ο καθένας στην κοινωνία του σχολείου.

 

Η διαδικασία της μάθησης αποτελεί σημαντική μορφή επικοινωνίας για όλη τη σχολική κοινότητα, όπου για την ομαλή διεξαγωγή της είναι υπεύθυνοι όλοι οι συμμετέχοντες, εκπαιδευτικοί και μαθητές. Με συντονιστή τον διδάσκοντα εκπαιδευτικό, οι μαθητές/τριες συμμετέχουν στη μαθησιακή διαδικασία με σεβασμό στις αξίες που υπηρετεί και στην προσωπικότητα των συντελεστών της.

 

Στις περιπτώσεις των μαθητών/τριών που δε βελτιώνουν τη συμπεριφορά τους ο Σύλλογος Διδασκόντων προβαίνει στη λήψη παιδαγωγικών μέτρων.

 

1) Ο/Η διδάσκων/ουσα καθηγητής/τρια στο πλαίσιο της παιδαγωγικής του/της ευθύνης μπορεί να επιπλήξει ή και να αποβάλει ακόμα, όσους μαθητές/τριες έχουν αποκλίνουσα συμπεριφορά και διακόπτουν τη μαθησιακή διαδικασία. Σε περίπτωση ωριαίας απομάκρυνσης μαθητή από την αίθουσα διδασκαλίας, ο μαθητής/τρια πηγαίνει χωρίς αντίρρηση στη Διεύθυνση, απασχολείται με ευθύνη της Διεύθυνσης και δεν περιφέρεται. Λίγα λεπτά μετά την απομάκρυνση του/της μαθητή /τριας , ο επιμελητής ή άλλος μαθητής που θα υποδείξει ο εκπαιδευτικός πηγαίνει , επίσης, στη Διεύθυνση, για να επιβεβαιώσει ότι ο/η μαθητής /τρια, που αποβλήθηκε, προσήλθε στο γραφείο της Διεύθυνσης. Εάν διαπιστωθούν επαναλαμβανόμενες (πάνω από πέντε) ωριαίες απομακρύνσεις του ίδιου μαθητή, λαμβάνονται παιδαγωγικά μέτρα.

 

2) Κατά τις ώρες της διδασκαλίας οι μαθητές/τριες οφείλουν να προσπαθούν να παρακολουθούν προσεκτικά το μάθημα και να συμμετέχουν ενεργά σε αυτό, να έχουν προετοιμαστεί επαρκώς για το μάθημα και να σέβονται πάντα το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση.

 

3) Η θέση των μαθητών/τριών στην τάξη ορίζεται από τον/την υπεύθυνο/η καθηγητή/τρια του τμήματος και δεν πραγματοποιείται καμία αλλαγή, παρά μόνο αν το κρίνει αναγκαίο ο εκάστοτε εκπαιδευτικός στη διάρκεια του μαθήματός του.

 

4) Το κάπνισμα απαγορεύεται σε όλους (μαθητές και καθηγητές) σε κάθε χώρο του σχολείου, όπως σε κάθε δημόσιο χώρο. Θα λαμβάνονται παιδαγωγικά μέτρα.

 

5) Οι μαθητές/τριες απαγορεύεται   να έχουν στην κατοχή τους κινητό τηλέφωνο με τα συνοδευτικά του εξαρτήματα (ακουστικά κ.λπ.) και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Σε περίπτωση που μαθητής/τρια κάνει χρήση του κινητού μέσα στην αίθουσα το παραδίδει στον εκπαιδευτικό και κατόπιν στον Διευθυντή, ο οποίος θα καλέσει τον κηδεμόνα να το παραλάβει.

 

Μαθητής/τρια που γίνεται αντιληπτός από εφημερεύοντα ή άλλον εκπαιδευτικό να έχει το κινητό του ανοιχτό το παραδίδει αμέσως στον εφημερεύοντα χωρίς να φέρει αντίρρηση και ελέγχεται πειθαρχικά. Σε περίπτωση ανάγκης οι μαθητές/τριες μπορούν να χρησιμοποιούν το τηλέφωνο στο γραφείο του Δ/ντή, στο γραφείο της υποδιεύθυνσης ή στη γραμματεία. Η χρήση ηλεκτρονικής συσκευής μετάδοσης εικόνας και ήχου (Η/Υ, tablet ή κινητό τηλέφωνο) επιτρέπεται μόνο στον διδάσκοντα εκπαιδευτικό για την υποστήριξη του μαθήματος του και της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

 

6) Οι μαθητές/τριες δε θα πρέπει να φέρουν μαζί τους αντικείμενα μεγάλης αξίας, καθώς το σχολείο δεν μπορεί να αναλάβει την ευθύνη σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής.

 

7) Η εμφάνιση – αμφίεση των μαθητών/τριών μέσα στο Σχολείο προσδιορίζεται από τη μαθητική ιδιότητα και τους κανόνες ευπρέπειας και γι’ αυτό πρέπει να αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης ή υπερβολής. Επιπλέον, στη διάρκεια οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να φορούν κουκούλες και καπέλα και να έχουν περασμένα πάνω τους τσαντάκια.

 

8) Οι υβριστικές εκφράσεις και συμπεριφορές απαγορεύονται κατά την παραμονή στους χώρους του Σχολείου, κατά τη συμμετοχή σε διάφορες εκδηλώσεις, διδακτικές επισκέψεις και εκδρομές, κατά την αναμονή των σχολικών λεωφορείων και κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων με αυτά. Τονίζεται ότι ο/η μαθητής/τρια διατηρεί τη μαθητική του ιδιότητα τόσο εντός όσο και εκτός σχολείου.

 

9) Οι μαθητές απαγορεύεται να παραγγέλνουν απέξω καφέ, ροφήματα κλπ και να τα καταναλώνουν στον σχολικό χώρο ή μέσα στην τάξη τους.

 

10) Για λόγους ασφαλείας, το παιγνίδι με μπάλες στην αυλή κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων δεν επιτρέπεται.

 

11) Η απόπειρα αντιγραφής σε διαγώνισμα τιμωρείται με αφαίρεση και μηδενισμό του γραπτού. Ακολουθούν μέτρα παιδαγωγικού ελέγχου του μαθητή.

 

 Γενικότερα, όλες οι αποκλίσεις των μαθητών/τριών από τους κανόνες του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό προς τους καθηγητές τους, τους συμμαθητές τους, και τη σχολική περιουσία, θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Αυτά θα αντιμετωπίζονται από τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο διδασκόντων με τη λήψη παιδαγωγικών μέτρων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

 

   Παιδαγωγικά μέτρα

  • Παρατήρηση
  • Επίπληξη
  • Ωριαία απομάκρυνση από το μάθημα
  • Ημερήσια Αποβολή από τα μαθήματα
  • Διήμερη αποβολή από τα μαθήματα
  • Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

 

Για όλα τα παραπτώματα και τα αντίστοιχα παιδαγωγικά μέτρα που θα επιβάλλονται κατά περίπτωση, ενημερώνονται οπωσδήποτε οι γονείς- κηδεμόνες είτε από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος είτε από τη Διοίκηση του σχολείου.

 

  

4. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

 

Η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με αρμόδιους Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

 

Το σχολείο μας είναι ενάντια σε κάθε μορφή βίας απ’ όπου κι αν προέρχεται. Η βία και κάθε μορφή εκδήλωσής της (χειροδικίες, υβριστικές και ανάρμοστες συμπεριφορές, κ.ά.) δείχνει την αδυναμία της σχολικής κοινότητας να λειτουργήσει με αλληλοσεβασμό και αλληλοκατανόηση υπηρετώντας τις ανθρώπινες αξίες. Απάντηση στη βία αποτελεί η ανάπτυξη του διαλόγου και της ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας.

 

4.1 Οι εκπαιδευτικοί

 

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Ως εκ τούτου οφείλουν να:

 

  • Αντιμετωπίζουν τους μαθητές/τριες με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό προς την προσωπικότητα τους.
  • Συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους μαθητές αισθήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και άνεσης να απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς για βοήθεια όταν αντιμετωπίζουν τυχόν πρόβλημα.
  • Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια και να μην κάνουν διακρίσεις υπέρ ή σε βάρος ορισμένων μαθητών. Καλλιεργούν και εμπνέουν σε εκείνους, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
  • Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
  • Ενθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν στους ίδιους και στο σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
  • Συνεργάζονται με τον Διευθυντή, τους γονείς και τους αρμόδιους ΣΕΕ για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών.

 

4.2. Οι μαθητές/μαθήτριες

 

Η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ήθος, σεβασμό στο εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, στους/στις συμμαθητές/τριες τους, στη σχολική περιουσία, καθώς και στη δική τους προσωπικότητα. Απαγορεύεται κάθε είδους βίας, λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να:

 

  • Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
  • Υποστηρίζουν και διεκδικούν τη δημοκρατική συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους δίνει η νομοθεσία, συμβάλλοντας στην εφαρμογή αυτών των αποφάσεων.
  • Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
  • Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:

 

  1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
  2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής.
  3. Απευθύνονται στον Διευθυντή.

 

Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή/και σωματικής συμπεριφοράς, αντιδρούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.

 

Απευθύνονται, επίσης, στους/στις καθηγητές/τριες και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στην ήρεμη, αποδοτική σχολική ζωή και πρόοδό τους.

 

 

5. Σχολικές εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

 

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων-δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/τριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Η συμμετοχή των μαθητών στις επίσημες εκδηλώσεις του σχολείου είναι υποχρεωτική, αφού ως μέλη της σχολικής κοινότητας έχουν δικαίωμα αλλά και υποχρέωση να συμμετέχουν σε αυτές. Την ευθύνη για τη διοργάνωση των σχολικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων έχουν οι ορισμένοι από το Σύλλογο Διδασκόντων εκπαιδευτικοί, οι οποίοι οφείλουν να ενημερώνουν τη Διεύθυνση του σχολείου και να συνεργάζονται με σκοπό την επιτυχία της διοργάνωσης. Η προετοιμασία των σχολικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων (σχολικές γιορτές, πολιτιστικά προγράμματα, κ.ά.) δεν πρέπει να διαταράσσει σημαντικά την εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες και ιδέες των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

 

 

6. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

 

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων-Κηδεμόνων και αρμόδιους Φορείς, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας-κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

 

Οι γονείς ή κηδεμόνες είναι καλό να ενημερώνουν τον Διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς για θέματα υγείας των μαθητών/τριών ή σχετικά με θέματα που αφορούν στην οικογενειακή και κοινωνική κατάστασή τους, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση καισυμπεριφορά τους. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να προσαρμόσουν ανάλογα τη συμπεριφορά τους και να αντιμετωπίσουν με ευαισθησία και εχεμύθεια τα τυχόν ιδιαίτερα προβλήματα των μαθητών.

 

Η ενημέρωση των γονέων από τους διδάσκοντες καθηγητές και η συνεργασία μαζί τους είναι απαραίτητη για την πρόοδο των μαθητών.

 

Για θέματα λειτουργίας του σχολείου οι γονείς μπορούν να ενημερώνονται και από τον διαδικτυακό τόπο του σχολείου (http://3gym>-korop.att.sch.gr ).

 

 

7. Ποιότητα του σχολικού χώρου

 

Εκπαιδευτικοί και μαθητές οφείλουν να προστατεύουν το σχολικό περιβάλλον (υποδομές, φυσικό περιβάλλον, υλικά, εποπτικά μέσα διδασκαλίας, αισθητική, καθαριότητα, κλπ) και να ενδιαφέρονται για τη διατήρησή του ή τη βελτίωσή του. Άλλωστε ο σχολικός χώρος είναι και δικός τους χώρος, αφού περνάνε σε αυτόν αρκετό χρόνο της ημέρας τους. Το σχολικό περιβάλλον και η περιουσία του σχολείου ανήκει σε όλους και κατά συνέπεια η προστασία τους αποτελεί χρέος για τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 

Όλοι οφείλουν να προσέχουν τον εξοπλισμό του σχολείου, τόσο τις φορητές ηλεκτρονικές συσκευές όσο και τον εξοπλισμό στα εργαστήρια Φυσικής-Χημείας, Πληροφορικής και στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων.

 

Το αθλητικό υλικό του Σχολείου πρέπει να χρησιμοποιείται και αυτό με προσοχή και πάντοτε με την άδεια και την επίβλεψη του καθηγητή Φυσικής Αγωγής.

 

Όλοι οι χώροι του σχολείου, οι τοίχοι, καθώς και τα θρανία, τα καθίσματα κ.λπ. πρέπει να διατηρούνται καθαρά και να χρησιμοποιούνται με προσοχή, ώστε να αποφεύγονται φθορές.

 

Οι μαθητές/τριες οφείλουν να φροντίζουν για τη διατήρηση της καθαριότητας της αίθουσας στην οποία στεγάζεται το τμήμα τους. Δεν επιτρέπεται να καταναλώνουν τρόφιμα ή ροφήματα στις αίθουσες. Οφείλουν να χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων και να διατηρούν το θρανίο τους καθαρό και σε άριστη κατάσταση.

 

Φθορές που παρατηρούνται στην αίθουσα και δεν είναι ευθύνη των μαθητών του τμήματος δηλώνονται στον υπεύθυνο καθηγητή, ο οποίος υποχρεούται να το αναφέρει στη Διεύθυνση του σχολείου.

 

Όταν μαθητής /τρια προκαλεί κάποια φθορά, λαμβάνονται τα κατάλληλα παιδαγωγικά μέτρα, ενημερώνεται ο κηδεμόνας του/της από τη Διεύθυνση και υποχρεούται σε αποκατάσταση της φθοράς.

 

 

8. Γενικές επισημάνσεις

Η εγγραφή κάποιου/ας μαθητή/τριας στο 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ συνεπάγεται και την αποδοχή αυτού του Κανονισμού από τον γονέα ή τον κηδεμόνα του/της.

 

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ο Κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς-κηδεμόνες των μαθητών/ριών προς ενημέρωσή τους.

 

 

Εγκρίνεται

Γέρακας     ......../......./ 2023

Γέρακας       ......../......./ 2023

Ο Συντονιστής Παιδαγωγικής Ευθύνης

…………………………..

Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής

......................................